Σάββατο 25 Απριλίου 2009

ΖΑΛΑΧΑΤΑ.....

Η Διαδικασία της Μπολόνια επαυξήθηκε με τα χρόνια, σε επόμενες συσκέψεις των ευρωπαίων υπουργών παιδείας και με διάφορες εξελίξεις μέσα στην Κομισιόν:H Διακήρυξη της Πράγας του Μαΐου 2001 – πρόσθεσε τρία στοιχεία στη Διακήρυξη της Μπολόνια: την ιδέα της δια βίου μάθησης, τη συμμετοχή των φοιτητών και την προοπτική να γίνει η Ευρωπαϊκή Περιοχή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ελκυστική για και ανταγωνιστική με άλλα μέρη του κόσμου.H Σύνοδος Κορυφής του Σεπτεμβρίου 2003 - 40 χώρες έδωσαν το παρών και τόνισαν ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ένα δημόσιο καθήκον με έντονη κοινωνική διάσταση. Όρισαν το 2005 ως προθεσμία για ένα σύστημα ποιοτικών κριτηρίων για τα πτυχία bachelor και masters και για ένα διεθνές σύστημα αναγνώρισης πτυχίων και τίτλων σπουδών. Προσπάθησαν να εδραιώσουν έναν ισχυρότερο δεσμό ανάμεσα στην Ε.Π.Τ.Ε. και τον τομέα της έρευνας. Σχεδιάζουν να κάνουν τα εθνικά δάνεια και επιδόματα μεταφέρσιμα. Τόνισαν τη σημασία της συμμετοχής σε φοιτητικές οργανώσεις.H Σύνοδος Κορυφής του Bergen, 19-20 Μαΐου 2005 – Έθεσε στόχους για τη Σύνοδο Κορυφής του Λονδίνου το 2007, μεταξύ των οποίων: εφαρμογή των κριτηρίων και των κατευθύνσεων της αναφοράς της ENQA (Ευρωπαϊκή Εταιρία για την Εξασφάλιση της Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ) και των εθνικών πλαισίων για την παιδεία• κατευθύνσεις για την απονομή και την αναγνώριση τίτλων από διεθνικά ιδρύματα• δημιουργία ευκαιριών για ευέλικτες μεθόδους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως η αποτίμηση της πρότερης παιδείας• αναγνώριση από το Πλαίσιο Ευρωπαϊκών Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των τριών επιπέδων εκπαίδευσης – πρώτο πτυχίο, Masters και Διδακτορικό.